Z jedwabiem

mydło w domu

gl_04

Testowałam dwa nowe składniki – jedwab tussah i mleczan sodu. I teraz żałuję, należało wprowadzić tylko jeden, bo nie wiem co sprawia, że to mydło jest jakie jest. Jest nieco kruche, nie odważyłabym się go stemplować. Sprawdziłam na skrawkach, pieni się wspaniale 🙂

Receptura:
680 g – oliwa pomace
300 g – olej kokosowy
300 g – olej palmowy
100 g – masło shea
80 g – olej migdałowy
40 g – olej rycynowy
45 g – mleczan sodu
7 ml – eteryczny olejek geraniowy
8 ml – eteryczny olejek rozmarynowy
4 ml – dwutlenek tytanu
3 ml – różowa mika
2 g – jedwab tussah
205 g – NaOH
410 g – woda demineralizowana

  1. Odważamy składniki
  2. Tłuszcze twarde nastawiamy do rozpuszczenia
  3. Przygotowujemy ług. Nie studzimy.
  4. W ługu rozpuszczamy jedwab. Trudno odważyć go dokładnie, podana w recepturze ilość jest orientacyjna. Jedwab wrzucamy do ługu i mieszamy tak długo, aż się…

View original post 195 słów więcej

16 thoughts on “Z jedwabiem

  1. greenlifenow Czerwiec 17, 2017 / 2:08 pm

    czy zrobisz to mydlo? to ja czekam – hi hi, ja mleczanu nie uzywam, wystarczy troche soli …i bedzie twarde

    Polubienie

  2. greenlifenow Czerwiec 17, 2017 / 2:21 pm

    dodam ze ja oleju palmowego tez nie uzywam bo deforestacja.. tego jedwabiu tez nie trzeba bo oleje same w sobie sa cudowne, ale oczywiscie mozna dodawac, ja mam i dodaje tylko do szamponu

    Polubione przez 1 osoba

      • greenlifenow Czerwiec 17, 2017 / 2:37 pm

        przezylam, przerobilam, pomieszalam i uratowalam i przypadkowo zrobilam mydlo co nie tonie:)) bo mikserem ubilam:)

        Polubione przez 1 osoba

      • greenlifenow Czerwiec 17, 2017 / 2:45 pm

        oj sa zbyty i mozna o wszystkim zapomniec, pracuje nad jakims postem na blog z mydlem …

        Polubienie

  3. greenlifenow Czerwiec 17, 2017 / 2:39 pm

    wracaj do malowania, uda sie!!! ale o mydleniu nie zapomnij:) i ja tez cos chce pomalowac…

    Polubienie

Skomentuj

